ΕΠΙ ΠΑΝΤΟΣ ΕΠΙΣΤΗΤΟΥ,
μιας “δημοσιογραφίας” που διαδραματίζεται ενώπιον της “άρρωστης πεφτοσυννεφούλας”- λέγε με τηλεδημοκρατική κοινωνία- με φόντο την εκβαρβάρωση των social media. Ψυχοτρόπος ουσία η υπερέκθεση της εκούσιας (παρ)ακολούθησής μας από αγνώστους. Ο έλεγχος του εαυτού μας δόθηκε αβίαστα σε κλικάρισμα αντιδράσεων τρίτων. Η ιδιωτικότητα δεν παραβιάζεται αλλά κατέστη εμπορεύσιμη, στο βωμό της κλειδαρότρυπας.
Επί ένα συνεχόμενο μήνα, κάθε μέσο ενημέρωσης έπαιζε ακατάπαυστα την επίθεση με το βιτριόλι. Σε κάθε ”νέο”/ίδιο ρεπορτάζ, φόντο τα καλλίγραμμα σώματα των κοριτσιών. Με αυτό τον τρόπο το άθλιο μαρκετινγκ εταιρειών επέλεξε να διεγείρει αισθήσεις και ερωτηματικά, προκειμένου να δημιουργήσουν ένα θέμα-ίντριγκα που καθηλώνει, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα το ειδεχθές έγκλημα ενός νέου κοριτσιού. Οι γνωστοί τιμωροί-γνώστες- εισαγγελείς-δικαστές των σόσιαλ βγάλανε πολλάκις συμπεράσματα τα οποία ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα. Η προσβολή προσωπικότητας και τα κατά συρροή ψεύδη δεν είναι ατοπήματα της νέας εποχής, αλλά ποινικά κολάσιμες ενέργειες που η ατιμωρησία παράγει βροντερό ήχο ασυδοσίας. Πάρα ταύτα, ουδείς έθιξε το σοβαρό θέμα των παθογενειών του επαρχιωτισμού που ενώθηκε με τον μικροαστισμό, σε ένα κουβάρι τοξικών αλληλοεξαρτήσεων που αναπαράγεται στο διηνεκές. Ετοιμάζουν τα κορίτσια με σκοπό έναν ζηλευτό γάμο, μία καλή αποκατάσταση-ως επιτυχημένη διαδρομή- ήδη χειραφετημένων κοριτσιών. Η ρηχότητα και ο ξεπεσμός είναι εδώ και θα μείνουν.
Η πρόσφατη “απολογία” μοντέλου/ινφλουένσερ για διαρροή προσωπικών της στιγμών σε πορνογραφικά σάιτ, έβγαλε στην επιφάνεια παθογένειες που όλοι γνωρίζουμε αλλά συνυπάρχουμε. Προβληματίζεσαι στο να εντοπίσεις τι είναι αυτό τελικά που οδηγεί μια γυναίκα να απολογηθεί στους υβριστές της; Οδηγείσαι αυτόματα σε κακά κατάλοιπα της πατριαρχίας, όπου το σεξ και η ηδονή είναι προνόμιο αντρικό και η γυναίκα στην καλλίστη περίπτωση ένα σπερματοδοχείο που κάθε επίδοξος επιβήτορας μπορεί με περίσσιο θράσος να εξευτελίζει. Η συμπεριφορά όμως του μοντέλου, καθώς και ο τρόπος που έχει επιλέξει να τοποθετηθεί σε ζητήματα που αφορούν το διασυρμό της προσωπικής της ζωής, τείνουν να την καταστήσουν αναξιόπιστη και να οριοθετούνται οι προθέσεις της στο επίπεδο της αυτοπροβολής. Εδώ τίθεται ένα ακόμα θέμα κακής νοοτροπίας. Μια κοπέλα είτε είναι παρθένα, είτε εκδιδόμενη, είτε απλά έχει επιλέξει ένα διαφορετικό τρόπο ζωής από το δικό μας, δε μας δίνει σε καμία περίπτωση το δικαίωμα να δρούμε ερήμην της. Σε κάθε περίπτωση ένοχος είναι ο αποδείξας ανάξιος εμπιστοσύνης, ο προβών σε άνομες πράξεις και συναυτουργοί όλοι εκείνοι που αύξησαν τα views στα ήδη γνωστά παράνομα βίντεο προσωπικών στιγμών της καταγγέλουσας. Ωστόσο το τσουβάλιασμα και η εξομοίωση θυμάτων που ο εκβιασμός και ο φόβος του διασυρμού τους οδήγησε σε αυτοχειρία, το θεωρώ ύβρις προς τις εκλιπούσες και τις οικογένειες τους, και δη όταν το απολογητικό βίντεό της τελειώνει με προέκταση των μεσαίων της δαχτύλων της ως απάντηση στους haters όπως ανέφερε.. Κοινώς όποιος δε μας χωνεύει τον απαξιώνουμε προσβάλλοντας τη γενετήσια του αξιοπρέπεια;
Δύο εκ διαμέτρου διαφορετικές ιστορίες. Με κοινό παράγοντα τον εκτεταμένο κιτρινισμό της δημοσιογραφίας που χειραγωγεί συμπεριφορές, μη παρέχοντας ενημέρωση, προκαλώντας αντιδράσεις, ερεθίζοντας το σύνδρομο παρακολούθησης και αποκυηματικής κοινωνικής κριτικής.
Ο νόμος 4000 έχει επιστρέψει, μόνο που τις ταμπέλες τις φορούν απρόσωποι “άσπιλοι”. Ο λεξεοβολισμός αποτελεί το μαστ της νέας εποχής. Τα σόσιαλ είναι η νέα παθογένεια κοινωνιών. Σκοπός η αυτοπροβολή και στο βωμό της επίτευξης θυσιάζεται κάθε προσωπικότητα. Προσπερνάται κάθε ηθική βάση. Το “1984” σήκουελ γυρίζεται τον 21ο αιώνα.